Cindy Klijn is de financieel-administratieve kracht van Van Zelst Elektromotoren. Zij is sinds 2018 verantwoordelijk voor inkomende en uitgaande facturen, betalingen, debiteurenbeheer, verzekeringen en personeelszaken. “Het is een baan die vraagt om accuratesse, structuur en samenwerking. Geen dag is dezelfde.”
“Ik werkte bij het administratiekantoor van Van Zelst, dus ik kende het bedrijf al. Rondom de ziekte en het overlijden van Erik van Zelst, die mede-eigenaar was van het familiebedrijf, was er de noodzaak om deze werkzaamheden te herverdelen. Later ben ik officieel bij Van Zelst in dienst gekomen. Ik heb het hier erg naar mijn zin.”
“De teamsfeer bij Van Zelst is heel collegiaal. Kantoor, werkplaats en magazijn hebben veel contact. We zien elkaar informeel bij de koffieautomaat, tijdens het eten, tijdens teamuitjes en natuurlijk bij de taart met verjaardagen. Ook voor serieuzere zaken als personeelsaangelegenheden, weten mijn collega’s mij te vinden. Een ander contactmoment is het wekelijkse MT-overleg, waar het managementteam strategische besluiten neemt.”
“Controle willen houden, ligt in mijn aard en hoort bij de functie van financieel-administratief medewerker. Het is een van de puzzelstukjes in een bedrijf die op hun plaats moeten vallen. Financiële analyses helpen om het beleid bij te sturen. Niet alleen willen we weten hoe de orders lopen, maar ook welke bijdrage ze leveren aan omzet en winst. Ook bespreken we personeelsaangelegenheden en het debiteurenbeheer. Aan de hand daarvan nemen we strategische beslissingen. Zoals wat er voor nodig is om bepaalde assortimenten diensten uit te bouwen. Toen bijvoorbeeld de vraag naar service en reparatie op locatie groeide, hebben we extra aandacht besteed aan de ontwikkeling van de technische buitendienst met extra medewerkers en specialistisch materieel.”
“Een bedrijf bij de tijd houden is een doorlopend proces. Wensen blijven er altijd en de laatste jaren hebben we weer flinke stappen gezet met de komst van een ERP-systeem waarin voorraden en orderstromen zijn ondergebracht. Daardoor hebben we de orderverwerking en de servicemeldingen uitstekend in beeld. Dat de status van een bestelling of opdracht real time bekend is, ervaren ook onze klanten als een voordeel.”